onsdag den 6. februar 2013

Hjerteboller til vuggestuen


Min datter blev et år idag, og skulle i den anledning have lidt med at dele ud i vuggestuen. Da der er nul-sukker politik i vuggestuen var en kage udelukket, og eftersom de i forvejen får friskbagte boller hver dag var jeg nødt til at være lidt kreativ for at det skulle være lidt anderledes... det blev til disse røde hjerteboller.

Jeg har bagt bollerne af en almindelig tebolle-dej og blot revet en rødbede ned i for at få den røde farve...(riv rødbeden i inden du kommer mel i, da den så er lettere at opløse). Derefter har jeg rullet dejen tyndt ud og stukket den ud med en hjerteform, helt ligesom hvis det var småkager :)

Jeg har ikke penslet bollerne, da de så fik en brunlig overflade og det syntes jeg var synd...

Alternativt kan dejen farves med pastafarve, som kan fås i et utal af farver, så det er kun fantasien, der sætter grænser :) Pastafarve kan du købe i diverse kagebutikker.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar