mandag den 23. juli 2012

How to: Sløjfe

Her er en lille guide til hvordan jeg laver sløjfer. Start altid på sløjfen senest aftenen før den skal bruges, da den kræver tørretid.



Start med at skære 3 stykker fondant som på billedet ovenover. Jeg har målt efter ternerne på mit skærepapir, men ellers mål op med en lineal eller andet så de bliver nogenlunde lige store :)

Fold nu begge ender på de 2 lange stykker. Start med at bukke midten og lav så så mange folder, som du vil have af sløjfen skal "bukke".

Så ser der sådan her ud. Fold det lille stykke fondant til midten af sløjfen. Den kan du give folder som du vil, jeg bukkede den et par gange på midten, på samme måde som jeg bukkede de andre for enden. 


Så skal det hele tørre. Hæng stykkerne op over en rund pind, hvad du kan finde som du synes passer i tykkelsen, og luk så enderne sammen. Lad det tørre natten over :)

Næste morgen er de lige til at samle ved blot at føre de 2 ringe ind i midterstykket, og wupti - en sløjfe :)

Ønsker man bånd på skæres yderligere 2 stykker fondant i ønsket længde + tykkelse. Skær en trekant af forneden og lad dem tørre på en måde, så der kommer lidt buer - det giver et mere realistisk resultat. 

Den færdige sløjfe. 




1 kommentar:

  1. Iron ore copper - Iron ore copper in a stainless steel
    Copper-Iron titanium dioxide in food from iron ore copper tittanium is titanium fishing pliers used to meet many applications titanium dioxide formula for many purposes: for ceramic vs titanium flat iron furnishing or manufacture furnishing, for

    SvarSlet