lørdag den 10. november 2012

Har vi set denne her før???

........... Det tror jeg vist vi har... denne gang bare i en lidt mere piget udgave end den til Marcus... Det er længe siden jeg har lavet noget i pigefarver, så det var egentlig lidt hyggeligt...

Kagen er lyse lagkagebunde med skildpaddecreme og jordbærmousse (lavet udfra hindbær-opskrift blot med jordbær i stedet). Til den nederste bund har jeg brugt 2 portioner lagkagebunde (25 cm form) og en enkelt portion til den øverste (20 cm form), så bliver de lige høje. Til opsmøring af disse to kager passede det med en portion smørcreme lavet af 250 gram smør og 1 pakke flormelis, tilsat en sjat mælk.

Jeg havde en lille smule skildpaddecreme i overskud, og kom resterne i små glas og satte dem i køleskabet natten over - MUMS hvilken nem og lækker chokolademousse... så det kan man altså også bruge den til... det skal jeg helt sikkert udnytte næste gang jeg skal have gæster.







Allerede om en uge venter næste kageprojekt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar