torsdag den 21. juni 2012

Lette lagkagebunde 2

De sidste mange gange jeg har lavet bunde har jeg brugt følgende opskrift, og den har været super hver gang:

Giver 3 bunde til en kage på ca 20 cm.


5 æg (stuetemp)
120 g sukker
100 g mel
15 g kartoffelmel
1 tsk bagepulver



Pisk sukker og æggeblommer godt til farven er blevet lysegul. 


Bland de tørre ting og sigt dem i. Pisk æggehviderne stive og vend dem I massen tilsidst.



Pensl bunden af en form og beklæd den ligeledes med bagepapir klippet rund efter formen - det giver den pæneste flade til at komme fondant på efterfølgende. 



Fordel massen i formen og bag den 40 min ved 175 grader. 


Del først kagen i bunde når den er helt kold! (Jeg bruger en filet-kniv til at skære bundene med, det fungerer meget bedre for mig end med min brødkniv). Alternativt kan bundene bages af 3 omgange, så skal bagetiden selvfølgelig bare nedsættes. 


 

Kan sagtens fryses. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar